Odstranění filtru pevných částic DPF a FAP

DPF-active

Máte vůz s naftovým motorem novější generace a objevili se vám problémy s výkonem? Došlo u vašeho vozu k rozsvícení kontrolky motoru, popř. několika kontrolek a následně díky tomu i k omezení výkonu motoru? Má váš vůz vyšší spotřebu paliva než obvykle? Zvyšuje se vám z nějakého důvodu hladina motorového oleje a vy nevíte proč?

Pokud je vaše odpověď na některou z otázek ano, pak máte automobil vybaven s největší pravděpodobností již špatně fungujícím filtrem pevných částic. Tento filtr má velmi omezenou životnost, která může být ovlivněna několika faktory a to zejména kvalitou paliva které tankujete a režimem jízdy který používáte při provozu vašeho vozu. Výměna tohoto filtru za nový je velmi nákladná a přestože cena v některých případech může dosahovat i třetiny ceny vozu, může se po výměně za nový tento problém po čase opět opakovat.

Odstranění DPF – řešení pro vaši peněženku

Pokud nechcete již nadále riskovat potíže s tímto zařízením, které výrazně ovlivňuje chod motoru a může i výrazně snižovat jeho životnost, nabízíme trvalé řešení spočívající v trvalém mechanickém a softwarovém odstranění tohoto filtru z vozidla.

Odstraněním filtru pevných částic se logicky zbavíte již dříve uvedených negativních vlastností. Nabízíme trvalé mechanické a softwarové odstranění filtru pevných částic, které povede ke zlepšení dynamiky vozu po úpravě a následně i k úspoře nákladů za provoz vašeho vozu. Při této úpravě je však nutné počítat se snížením emisní třídy vozidla (zákaz vjezdu do nízkoemisních zón), v případě kouřivosti vozu způsobené vadným vstřikem nebo chybou EGR ventilu, či jiného komponentu ve voze, riziko odebrání technického průkazu při kontrole.

U jakých vozidel je možné filtr odstranit

Filtr pevných částic je možné odstranit u většiny dieselových vozidel tímto filtrem vybavených, které mají řídící jednotku Bosch EDC-15, EDC-16, EDC-17, Denso, Magneti Marelli, Siemens SID a Siemens PPD. Jsou to zejména vozidla Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Fiat, Ford, Hyundai, Chevrolet, Chrysler, Kia, Lancia, Land Rover, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Suzuki, Seat, Subaru, Škoda, Volvo a Volkswagen. Na konkrétní typ vozidla se informujte.

Co je filtr pevných částic

Filtr pevných částic označovaný anglicky DPF (diesel particulate filter), popř. francousky FAP (filtre a particules) je zařízení určené a vyvinuté pro zachytávání pevných částic obsažených ve výfukových spalinách. Ze začátku byl tento filtr nabízen pouze jako nadstandartní výbava za příplatek. Jednou z prvních automobilových výrobců který začal s využíváním tohoto zařízení byl francouzský výrobce koncernu PSA Peugeot/Citroen. Následně poté začali tento filtr používat i další výrobci osobních vozů včetně koncernu Volkswagen do jehož skupiny patří i česká Škoda Auto a.s.. V dnešní době je tento filtr až na pár vyjímek využíván většinou výrobců motorových vozidel.

Jak filtr funguje

Zjednodušeně řečeno, filtr funguje jako keramické síto které do sebe zachycuje nečistoty, vznikající spalováním motorové nafty ve válci motoru automobilu. Brání jim tak dostávat se do ovzduší. Řídící jednotka motoru je schopna pomocí tlakových čidel vyhodnotit nakolik je tento filtr zanesen a při určitém procentu zanesení také spustit regeneraci tohoto filtru. Aktivace procesu čištění filtru probíhá tak, že jednotka zvýší teploty výfukových plynů a obsah filtru tak projde dalším spalovacím procesem při kterém se tyto uložené pevné částice spálí a celý proces se následně opakuje.

Negativní vlivy filtru

Dříve zmíněné snižování emisí je jedinou pozitivní vlastností filtru, následovanou řadou vlastností spíše negativních. Filtr je v prvé řadě další překážkou ve výfuku a brání tak spalinám volně odcházet výfukem což samozřejmě vede ke snížení toku spalin a tím i ke zmenšení nárůstu dynamiky/výkonu vozu. Filtr se neregeneruje vždy na 100% snižuje se tak jeho prostupnost což vede opět ke snižování prostupu spalin. Při nesprávně probíhající regeneraci dochází také k přimíchávání motorové nafty do olejové náplně motoru, čímž i následně i k přidírání turbodmychadla popř. celého motoru.

 


Veškeré úpravy (modifikace) jsou prováděny pouze na výslovný (písemný) souhlas majitele vozidla, který zodpovídá za technický stav vozidla.


Každé odstranění / vypnutí filtru pevných částic DPF OFF řešíme individuálně. Prosím kontaktujte nás telefonicky nebo emailem pro konkrétní nabídku.